kawaguchiko - Blankenberge maar dan in Japan

28 november 2016 - Fujikawaguchiko-machi, Japan

Google kawaguchiko eens.... Mooi hè! Ik zag dat ook volledig zitten: idyllisch, rustig kortom perfect na een paar drukke dagen in Tokyo. Ik heb Google op een leugen betrapt, want als je hier van de bus stapt kom je dus werkelijk in een soort Blankenberge van Japan terecht.

Mijn hotel ligt op een 20 tal minuten stappen van het station. Ik twijfel even of ik geen taxi zou pakken maar op dit punt heb ik al geen zin meer in gebarentaal en kaartjesgezwaai. En al zeker niet als daar ook nog eens een duur prijskaartje aan vasthangt. Ik tjok met mijn trolley van de ene tourist trap naar de andere en word eens in het hotel aangekomen weer uit wandelen gestuurd want check in is pas om 15u. Bompa Japan deed daar niet moeilijk over - kijk ik mis hem al! De trolley mag gelukkig wel blijven, al krijgt de receptioniste die maar met heel veel moeite  achter haar desk gerold! Doe daar maar eens de metro van Tokyo mee madammeke...

Want ja, het is mij vanmorgen natuurlijk gelukt om samen met mijn trolley en in semi rush hour de verkeerde metro te pakken. Ik dacht eerst koppig te blijven zitten - die lijn doet toch een loop. Maar moest mijn koppigheid opzij zetten toen ik de minuten genadeloos zag wegtikken. Uit zo'n metrostel geraken met valies is trouwens een beetje zoals carmageddon maar dan met een trolley. Er zijn veel Japanse teentjes gesneuveld!

Maar terug naar kawaguchiko dus...dat het hier niet mooi is zou natuurlijk liegen zijn maar kijk, terwijl ik dit schrijf ben ik een beetje aan het mokken op mijn kamer. Ik dacht oh leuk! een restaurant in het hotel, de stappenteller heeft vandaag weer overuren gedraaid dus een avondje chill in het hotel, de max. Niets van.. In het restaurant hebben ze net voor mijn komst 2 bussen chinezen (?), Japanners (?) -wie zal het zeggen- gedropt die in tsunami style het buffet aanvallen. Als ik vraag of er ook vegetarische opties zijn word ik terug naar mijn kamer gestuurd.Nee, er is enkel vis of vlees op een paar tomaatjes en boontjes na maar daar wil ik nogmaals niet voor betalen.  Ik haal dan maar nootjes en bier uit de automaat want dat past bij het Blankenberge gevoel. Ik heb al spijt dat ik mr. Avocado bij bomma en bompa achterliet. Alhoewel, een valies met guacamole was misschien ook niet zo fijn geweest...

Ps: ik heb hier wel een toilet met ingebouwde sproeiers en een verwarmde wc-bril LUXE!

1. Frederic:
    28 november 2016
    hahahaha....zalig! ik kan het me perfect inbeelden! niet opgeven Mol! You can do it! with or without Guacamole :)
  2. Tine verbeurgt:
    28 november 2016
    Allez, vooruit. Was het ook goed weer in Blankenberge? Sla daar eens een spleetoogje aan de haak, en vraag vooraf of hij vegetarische sushi kan maken? Is dat een idee?
    Ga je nog terug naar Bompa?
  3. Nadine:
    29 november 2016