Breakfastvoucher

17 november 2017 - Ko Hong, Thailand

‘Can we have breakfast voucher miss?’ Even lijkt het alsof we niet toegelaten zullen worden tot het ontbijtbuffet maar omdat onze gezichten al snel op onweer staan mag het ook ‘later’. Ik dacht het nogal een beetje...vandaag een strakke dagplanning, geen tijd om breakfastvouchers te gaan zoeken in onze bungalow.

Om 8.30 stipt worden we opgehaald door onze tuktuk met dit keer een vrouwelijke chauffeur. Die brengt ons naar een kleine, niet toeristische pier. Het wordt ons meteen duidelijk dat elegant in en uit een longtail stappen niet zo evident is. We rollen aan boord en hebben uit voorzorg toch een r-calmke geslikt.

Haren in de wind en zon op de snoet varen we richting Ko Hong, dat deel uitmaakt van het Than bok khorani reservaat. Hoewel dit eiland 1 van de toeristische trekpleisters is, is het s ochtends nog super kalm. Het strand is omgeven door rotsen waardoor je hier een echt ‘the beach’ gevoel krijgt. Als het een uurtje later veel drukker wordt rollen we onze boot weer in. We varen een lagoon in en mogen daar wat zwemmen...dan is het tijd voor onze ‘lice’ op een vuil strandje vlakbij.

Op weg van Ko Hong naar chicken island krijgt onze longtail het moeilijk en dobberen we even in open zee terwijl onze kapitein druk bezig is met de motor.

Bij de volgende stop rolt Alexandra bij het uitstappen letterlijk de boot terug in. Door de terugslag van potvis 1 die te water ging. Lachen, gieren, brullen...

het kleine strandje is prachtig tot er een partylongtail aanmeert en die ongegeneerd hun boombox het strand opdragen. Het is duidelijk een groep avontuurlijke reizigers want na 2 min hangt de helft van de groep aan de rots en is de andere helft druk aan het snorkelen. Bij deze weten we ook weer hoe een flashpack avontuurlijke reis in Thailand eruit ziet - fun fun fun en actief! Vergeet vooral je goed humeur niet!

Wij kunnen niet snel genoeg weg zijn en gaan wat verderop snorkelen aan een rif. De vissen zwemmen hier zo goed als tegen je duikbril, zalig! Vanuit de zee terug in de boot klauteren is duidelijk iets voor gevorderden...maar we worden beloond met watermeloen, de stukjes die we niet opeten mogen we aan de vissen geven; die zijn daar duidelijk heel blij mee, of het echt goed is weet ik niet.

En dan hebben we eigenlijk zin om gewoon wat te varen maar onze kapitein staat erop dat we uitstappen aan four islands en zo zijn we onze slechts gespendeerde 400 bath kwijt. Eigenlijk kan je hier over het strand van het ene eiland naar het andere stappen maar in de blakende zon en met een lichte kreeftenhuid wil je liever in de shaduw blijven - believe me.

Bij de laatste stop kunnen we duidelijk maken dat we liever in de boot blijven en daarna varen we terug naar ao nang.

Conclusie van de dag: we hebben super mooie strandjes en eilanden gezien maar hadden net iets teveel hooi op onze vork genomen; indien je ooit voor de keuze Hong island of four islands staat, kies dan zeker voor de eerste!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Alexandra deweirdt:
    18 november 2017
    Moedere heeft zich niet pijn gedaan, tot de volgende !
  2. Alexandra deweirdt:
    18 november 2017
    Pardon , correctie, toch geschaafde linkerbil bij gezwind een tweede keer het sop te willen ingaan... ....