Move bitch move - zet die ploat af!

18 november 2017 - Ko Tao, Thailand

5.15u normaal is dat (mits een beetje geluk) de wekker die afgaat om naar set te gaan. Vandaag hebben we ervoor gekozen om vroeg te reizen, we steken door naar surat thani met als eindbestemming ko toa. Zogezegd is dat een reis van 4u in totaal duurde onze reis 9u.

6.00 pick up aan het hotel in mini-van; de chauffeur heeft duidelijk party toeristen in zijn gangsta bus gehad. Thaise hiphop op hoog volume...en move bitch move! Na 10

min heeft moedere deweirdt het gehad en doet ze een Bart de weverke - zet die ploat af! Maar het is hier zwart of wit, muziek stiller = muziek af!

We struinen menig resort af tot ons busje afgeladen vol zit. Hoewel wij ervan overtuigd waren dat we gingen reizen met een grote bus, airco en vooral free WiFi inclusief, blijken we voor 3u vast te zitten in deze mongolenbus.

Na 15 min valt het hoofd van een Duitse toeriste meermaals op mijn schouder; met een kleine elleboogstoot maak ik haar duidelijk dat ik dat in deze hitte niet echt apprecieer.

Eenmaal uit de bus krijgen we een sticker opgeplakt en worden we als kleuters in de boot geleid. Roze bij roze, oranje bij oranje enz. Hier wordt ook geen moeite meer gedaan om in zinnen te spreken: ‘you! Boat!’ ‘Luggage!’

Onze rugzakken op ons kreeftenvel da doet ook geen deugd. #backpackerproblems

Na een dik uur op de eerste boot stranden we op Ko paghnan. Het is hier bloedheet, zelfs in de schaduw. We kregen mee dat we hier moesten wachten op de volgende boot, maar wanneer die komt dat weet niemand precies. De kleutertjes met roze sticker blijven verweesd achter.

Als de boot eindelijk aankomt zijn we toch lichtjes geïrriteerd...4 uur hadden ze gezegd?! Ondertussen staat de teller al op 7u...maar kijk, op de pier van Ko tao staat onze hotelshuttle al netjes te wachten en krijgen we een koud handdoekje in onze nek gedraaid.

De haadtien beachclub is zalig! Ruime kamer met terrasje, zicht op de baai, rustig strandje voor deur, lekkere cocktails- 2+1 gratis en lekker eten! Dat de shark bay zijn naam niet gestolen heeft wordt meteen duidelijk als er bij sunset een driehoekige vin uit de zee tevoorschijn komt! Jaws is vanuit het poonsiri resort meegereisd! We zijn hier nog maar net maar ik denk dat ik nu al kan zeggen dat dit de perfecte eindbestemming voor onze nu al veel te korte Thailand reis is - merci Nina en Adil om ons naar hier te lokken ;)!

1. Moesje:
    19 november 2017
    😂 zaaalig
  2. Alexandra deweirdt:
    19 november 2017
    Eind goed al goed, fantastische plek om te eindigen!! Hmmm 🙃😉🙃
  3. Dany:
    20 november 2017
    brengt terug rare herinneringen naar boven :)