Konnichiwa means Hello

24 november 2016 - Gent, België

Afgelopen jaren waren jaren van werken, veel werken, en ok misschien een beetje teveel werken. Projecten volgden elkaar in sneltempo op en  door de lange setdagen en het constante wisselen tussen dag en nachtshifts riep mijn lichaam wel eens stop. Dat roepen was eerst stil maar de laatste tijd vooral in crescendo. De laatste setweken vlogen in hoge snelheid tegen mijn tanden en er was hier en daar wel eens een spontane overstroming van mijn ogen. Mijn hoofd zat vol en mijn lichaam waarschuwde voor een 'low battery'

Hoog tijd dus om een rustpauze in te lassen en waar beter dan aan de andere kant van de wereld? Far far away In een land met andere gewoontes, een volledig andere taal en andere uren - ja die jetlag heb ik overigens heel erg onderschat.

De dagen voor mijn vertrek bracht ik door in een enorme tweestrijd. Aan de ene kant kampte ik met een enorm angstgevoel aan de andere kant stond ik ongeduldig te trappelen om het vliegtuig op te stappen. Vooral het alleen reizen maakte mij onrustig, 10 dagen alleen overleven in een luxeresort op Zanzibar is één ding, rondreizen in Japan is net een tikkeltje anders. Om mezelf wat peptalk in te fluisteren struinde ik Pinterest af naar inspirerende quotes, naast de alom bekende: 'life begins at the end of your comfort zone' vond ik deze heel erg mooi:

'in Japan broken objects are often repaired with gold; The flaw is seen as a unique piece of the object's history which adds to its beauty. Consider this when you feel broken'

ik kom vast terug in een gouden jasje...